Skänka eller inte skänka?

Ett tag nu har jag funderat på att börja rensa ut en massa saker som jag äger. Saker som jag inte rört på evigheter, böcker som bara står där i bokhyllan och samlar damm, kläder som inte passar längre eller som inte känns rätt för den person jag är nu osv. Jag tänkte ta tjuren i hornen ikväll. Jag plockade fram papperskassar att lägga grejerna i och bokhyllan var den som skulle rensas först. Men så stod jag bara där och stirrade. Hela mitt inre skrek "Gör dig av med skiten! Du skulle må så himla mycket bättre utan det där kaoset runt dig." Men ändå tvekade jag. Det slutade med att jag lämnade bokhyllan och satte mig vid datorn istället. Jag vill så gärna bli av med allt som tar plats men jag vet inte var jag ska lämna sakerna sen. Att ställa sig och sälja på loppis är ju en idé men sommarloppisen som vi har här i stan börjar inte förrän i början eller slutet av maj. Och så länge vill jag ju inte behålla sakerna. Jag vill ju bli av med dem nu. Att skänka dem till Myrorna är också en idé. Men jag har funderat fram och tillbaka om det är rätt mot mig själv att inte få ut pengar av det då jag faktiskt lagt pengar på att köpa allt det där jag äger. Då är ju lösningen att sälja allt via Internet. Men samtidigt känner jag att jag varken har tid eller ork att fota och lägga ut annons på Blocket och sen skicka ut en massa paket till folk som köper av mig då det faktiskt kostar att skicka iväg sakerna. Men jag tror mitt slutgiltiga beslut blir att skänka sakerna till Myrorna. Bara jag blir av med allt och kan göra plats för nya saker och nya minnen.
Sanna säger:

Du kan ju sätta att köparen betalar frakt på blocket osv.



Kram Sanna

 2012-03-26     23:05:28     http://mammasvardag.se
Madeleine säger:

Håller också på med lite utrensning, själen mår bra av det. Jag brukar lämna in saker/kläder till Erikshjälpen eller Röda korset.

 2012-03-27     12:22:04
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?