Ännu ett dilemma

Jag har spelat in en ny låt i studio. Meningen är att den ska skickas in i en radiotävling. Men jag börjar få second thoughts angående det. Och det av följande anledningar:
1. Skickas låten in till tävlingen tappar jag ganska mycket kontroll över den. Dvs, jag får inte sälja låten och jag ger radion all rätt att använda låten precis hur de vill.
2. Jag får inte tillbaka låten även om den inte skulle komma med i tävlingen. Vilket innebär att radion arkiverar den. Dock vet jag inte om jag får tillbaka all kontroll över låten om den inte kommer med. Det är någonting som jag måste undersöka vidare.

MEN om jag skulle komma med i tävlingen så har det ju en himla massa fördelar för mig. Min musik kommer att uppmärksammas. Men det är skrämmande att förlora kontrollen över låten sådär.
Katten Jones säger:

Satsa Nina! Det är dags nu! Du fixar ju det här!

 2012-03-27     21:56:32     http://kattenjones.blogspot.com/
Sanna säger:

Tycker du ska satsa, det är dags nu precis som Katten Jones skrev ovanför här. Dessutom även om du går miste om rättigheterna till låten så har du fortfarande kvar din talang och kan skiva hundra gånger fler låtar! För din talang kan dom aldrig ta ifrån dig ;)



Kram Sanna

 2012-03-28     00:02:45     http://mammasvardag.se
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?