Zumba Fitness!

Just nu sitter jag här och är stolt över mig själv. För ikväll tog jag nämligen tjuren i hornen och satte igång tv:n och Zumba Fitness Cardio Party. Jag tog mig igenom det 46 minuter långa programmet med mindre pauser emellanåt. Jag hade lätt kunnat ge upp mitt i och stängt av programmet men det gjorde jag inte. Och även om jag inte klarade av alla danssteg helt så rörde jag ändå på mig hela tiden. 
 
Min tanke med det här första passet var att känna efter i kroppen vad jag klarar av, hur stela mina leder egentligen är och vad jag har att jobba på. Idag kände jag att mina leder är så stela att det är ett under att jag kan stiga upp ur sängen på morgonen och röra mig normalt dagen igenom. Så min motivation har ändrats. Nu rör jag mig inte för att gå ner i vikt utan nu rör jag mig för att få mera rörlighet i mina leder och i mina höfter. Jag vill kunna känna om några veckor att jag orkar mera och att jag inte har lika ont längre. Det är min motivation. Att jag går ner i vikt av det samtidigt är bara ett plus.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?