Gnistan är tillbaka.

Jag har varit duktig den här veckan. Jag har promenerat och dansat zumba hemma framför tv:n. Och framför allt så har jag ätit hemmalagad mat varje dag. Detta om något är ett stort steg för en "hämtmats-junkie" som jag. 
 
Det är inte det att jag inte kan laga mat som jag ätit mycket hämtmat. Det har snarare att göra med att jag inte tycker om att laga mat till mig själv och då är det lättare att gå ut och köpa mat. Jag är och har alltid haft talangen att laga god mat. Det ligger i min natur. Kanske för att jag har föräldrar som lät mig vara med i köket när jag var liten och kanske för att jag har en storebror som är eftertraktad kock och har lärt mig ett och annat om mat. Jag älskar att laga mat! Men jag tappade den där gnistan ett tag men nu känns det som att den har kommit tillbaka och äntligen älskar jag att stå i köket och koka ihop någonting smakrikt igen. Jag har saknat det. Och förhoppningsvis för detta med sig en mycket piggare och gladare Nina.
Chaya säger:

Yay!! Men dela gärna med dig lite av den gnistan för jag börjar tappa min! Och det skulle vara hemskt för jag älskar matlagning jag med!!

 2012-07-24     13:10:12
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?