Jag finner antikens litteratur ganska tråkig.

Jag har ägnat några timmar av kvällen till Litteraturvetenskap. Jag har plågat mig igenom Sofokles verk Kung Oidipus, läst ett stycke ur Homeros verk Odyssén samt ett stycke ur Petronius verk Satyricon. Jag har plågsamt kommit fram till att jag tycker att antikens verk är tråkiga samtidigt som de har intressanta storyn. Det jag tycker är tråkigt med dessa verk är att de är så långdragna och språket gör att man måste tänka alldeles för mycket för att förstå det man läser. Jag älskar att läsa i vanliga fall. Men det ska vara okomplicerat skrivet.

Jag har iallafall läst ifatt lite av det jag låg efter med och det känns bra.

Jag ska nu avsluta den här kvällen med att ta en dusch och sen krypa i säng. Imorgon är det måndag och då bär det av till skolan på Filosofi-föreläsning.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?